Як і всі, ви працюєте на того, хто платить вам. Такі стосунки мають на увазі, що той, хто платить, має право чекати від вас лояльності. Можливо, що ви маєте доступ до інформації, оголошення якої може завдати шкоди працедавцеві. Але що робити, коли в ім’я лояльності від вас вимагають зробити що-небудь протиправне? І до якої межі ви повинні зберігати лояльність?
Лояльність – прояв доброзичливості, дотримання встановлених меж. Це слово походить від англійського слова loyal – вірний. Ви проявляєте лояльність до друзів, членів сім’ї, співробітників або керівництва, допомагаючи їм в досягненні цілей, оберігаючи їх від небезпечних ситуацій, захищаючи їх спокій і благополуччя. Можна бути лояльним до своєї компанії або країни, до чиїхось поглядів, релігії або переконанням.
У діловому світі лояльність цінується високо. Багато працедавців навіть рахують її головною переваги підлеглого, що служить, який у будь-якій ситуації намагається захистити інтереси компанії, сприяє її успіху.
Бути лояльним легко, якщо ваші інтереси співпадають з інтересами компанії. Але що робити, якщо ваш начальник або співробітник, волаючи до вашої лояльності, просить вас зробити щось протизаконне? Такі прохання або вимоги іноді так замасковані, що їх зміст не можна визначити з першого разу. Але він завжди один і той же: від вас чекає, що в ім’я лояльності ви зробите те, що суперечить вашим принципам.
Ліза, головний фінансовий директор компанії, часто бувала у відрядженнях і сильно втомлювалася на роботі. Іноді серед тижня вона влаштовувала собі вихідний, щоб відновити сили. Її заступник Рудольф покривав її, кажучи усім, що Ліза у відрядженні. Одного разу Ліза, як завжди, попросила Рудольфа повідомити усім, що вона затрималася в Києві, а сама відправилася по магазинах. Коли директор поцікавився, де Ліза, Рудольф упевнено відповів, що в Києві. Як виявилося, директор зустрів Лізу в супермаркеті. Рудольфа звільнили відразу ж, Лізу наступного дня.
У цій ситуації лояльність зайшла занадто далеко! Керівник не повинен просити підлеглих брехати або покривати його. Не намагайтеся отримати вигоду з лояльності своїх співробітників.
Підлеглі, зі свого боку, не повинні погоджуватися брехати на користь свого начальника. Лояльність – це одне, а брехня зовсім інше. Якщо начальник просить сказати неправду, відразу проясніть ситуацію. Рудольф, наприклад, міг запитати Лізу: “Ви хочете, щоб я сказав, що ви зараз займаєтеся справами компанії в Києві, а насправді ходитимете по магазинах?” Якщо начальник наполягає, конкретизуйте питання: “Ви хочете, щоб я збрехав?” Якщо начальник саме цього і хоче, ввічливо скажіть, що, незважаючи на всю до нього повагу і задоволення від спільної роботи, брехати не станете.
бути лояльним до друзів