Якщо на вітчизняних машинах термостат краще замінити, оскільки він коштує відносно недорого, то на іномарках з ГУР і двигуном ABS, за умови, що він розбірний, його краще спробувати спочатку відремонтувати самостійно або в сервісі. Втім, фахівці радять не робити зайвих дій і відразу їхати купувати новий.
Ремонтуємо термостат авто
Проводьте ремонтні роботи, підігнавши автомобіль до оглядової ями. Зніміть захисний кожух ГУР. Якщо просто зірвати його з штифтів не можливо, візьміть викрутку і відігніть спочатку заднє пелюсткове кріплення, а потім – переднє. Після цього зніміть пластиковий кожух, просто потягнувши його на себе. Зніміть за допомогою пасатижів хомути з патрубків, що ведуть від радіатора до термостата і від трійника до насоса. Зніміть шланги і злийте охолоджувальну рідину в заздалегідь підставлений під автомобіль таз. Ці дії краще виконувати при холодному моторі, щоб не обшпарити лице і руки тосолом, що випліскується через різкий перепад тиску в системі. Якщо ж ви все-таки вирішили змінити термостат при гарячому двигуні, відкрийте спочатку кришку розширювального бачка або обережно стягуйте шланги, поступово знижуючи тиск.
Відгвинтіть насос ГУР разом з кронштейном. Для цього ослабте ключем №13 болти натягнення ременя ГУР. Після цього ослабте ремінь, відвернувши ключем зіркоподібний болт, і акуратно зніміть його. Тим же ключем відгвинтите усі три болти, що кріплять до двигуна кронштейн. Підв’яжіть чим-небудь насос або підкладіть що-небудь під нього, щоб випадково його не пошкодити. Відгвинтіть болти М8 корпусу термостата за допомогою довгого торцевого ключа №10, вийміть кільце ущільнювача і термостат. Уважно огляньте термостат. В деяких випадках його ще можна полагодити. Наприклад, відмивши від накипу і усунувши підклинювання. Але, на жаль, в цьому випадку вам ніхто не дасть гарантію, що з ним ще що-небудь не станеться, і тоді все одно доведеться купувати новий термостат. Обробіть термостат звичайним засобом для чищення водонагрівальних приладів на зразок “Антинакипіну”. Кип’ятіть його в розчині цього засобу впродовж 20 хвилин.
Якщо термостат запрацював (це буде видно по клапану, що відкрився, в окропі), то перед його установкою промийте усю систему охолодження спеціальним складом з арсеналу засобів автохімії. Візьміть новий (чи той, ” що реанімується”) термостат, корпус і гумку ущільнювача і вставте їх на місце так, щоб нічого не перекосилося. Ні в якому разі не роз’єднуйте корпус і пластмасовий патрубок, надітий на нього, оскільки при цьому можна пошкодити внутрішнє кільце ущільнювача, і це з’єднання просто протече. Після того, як ви встановили термостат на місце, надіньте шланги і затисніть їх хомутами, не привертаючи насос ГУР. Залийте дистильованої води і перевірте, чи не зачіпає поки що від’єднаний насос за шківи мотора, що обертаються. Заведіть мотор і переконаєтеся, що термостат не тече. Якщо термостат протікає, спробуйте підтягнути його болти і після усунення цієї проблеми злийте усю воду. Встановіть насос на місце, надіньте ремінь і відрегулюйте його натяг. Надіньте захисний кожух. Заповніть систему охолодження антифризом. От і всі дії, щоб відремонтувати термостат на вашому автомобілі.
як можна провирыть чи термостат открываэця ваз 2106, як чистити термостат, чи можна реанімувати термостат, чим заклеїти бак, чим заклеїти бензо бак пластмасовий