Як допомогти малюкові швидше адаптуватися в початковій школі? [draft]



Першокласники у свої перші дні в школі зазнають істотних труднощів. Незнайомі люди, новий режим дня, різні за складністю завдання і дотримання дисципліни. Процес звикання може розтягнутися на місяці, а може й минути за два тижні або дні. Період адаптації супроводжується стресом, ослабленням захисних функцій організму, великим ризиком захворіти і низькою успішністю.

Перша допомога при ознаках дезадаптації першокласника

Як допомогти першокласникові адаптуватися в школі, щоб він не боявся вчитися і не пас задніх? Створіть для нього масу сприятливих умов.
Школа дуже сильно міняє режим дня дитини. Адаптація залежатиме від рівня підготовки, особливостей характеру і нервової системи. Брак навичок колективного спілкування у першокласника може спричинити конфлікти з учителями і однолітками, тому батькам і педагогам треба докласти максимум зусиль для допомоги першокласникові в адаптації до школи.

Рівні адаптації

Численні спостереження показали, що можна виділити три рівні адаптації першокласників до школи.

    1. Високий (56 %). Адаптація відбувається протягом перших двох місяців. Позитивне ставлення до школи, легке засвоєння навчального матеріалу, старанність, уважність, вияв інтересу до додаткових завдань, багато друзів.
    2. Середній (30 %). Адаптація має триваліший період. Відвідування школи викликає позитивні емоції, навчальний матеріал засвоюється за умови, якщо педагог застосовує наочні приклади. Запам’ятовує найголовніші моменти навчального матеріалу, уважний, доручення виконує при невсипущому контролі дорослого, сумлінний у виконанні громадських доручень, має дружні відносини з більшістю однолітків.

3. Низький (4 %). У дітей цього рівня спостерігаються великі труднощі із соціально-психологічною адаптацією. Наявне негативне ставлення до відвідування школи, неправдиві скарги на самопочуття, поганий настрій і низька дисципліна. Навчальний матеріал розуміє і запам’ятовує частково, не виявляє цікавості до виконання додаткових завдань, часто не підготовлений до уроків, потребує постійного контролю учителів і батьків. Нетовариський, не знайомий з більшістю однокласників. У науковому середовищі ця стадія називається “дезадаптація першокласника” (ознаки описані в третьому рівні).

Дуже корисно для процесу адаптації підтримувати спілкування з учителями, однолітками, родичами і батьками. Це допоможе дитині пізнати себе зсередини, прискорить психічний та емоційний розвиток.
У період навчання батькам треба не забувати хвалити (у такий спосіб мотивуючи на успіхи і спонукаючи до творчості) першокласника. Не слід докоряти і сварити дитину за невдачі, утримуйтесь порівнювати її успіхи з досягненнями інших дітей, виявляти жорсткий контроль.Учителю відводиться особливе місце в житті школяра. Від його манери спілкування, професійних навичок і підходів залежить багато чого в шкільному житті. Батьки повинні встановити і дотримуватися режиму дня дитини. Ходіть до театрів, музеїв і відвідуйте зоопарки, обговорюйте все, що побачили. Потурбуйтеся про гуртки та секції, обладнайте першокласникові постійне місце для навчання вдома. У разі потреби можна відвідати спеціальне адаптаційне заняття.


Київ, Львів, Тернопіль, Івано-Франківськ, Луцьк, Рівне, Чернівці, Вінниця, Хмельницький, Дрогобич, Калуш, Ужгород, Виноградів, Стрий, Самбір, Коломия, Черкаси, Житомир, Біла Церква, Жовква, Полтава, Кам'янець-Подільський, Золочів, Червоноград, Харків, Хуст, Дубно, Надвірна, Ковель, Чернігів - відвідувачі саме з цих міст найчастіше знаходять відповіді у нас на сайті.


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *