Як правильно сповідуватися в церкві [draft]



У кожної людини в житті трапляються складні ситуації, коли потрібно підтримку, можливість звільнитися від тягаря, признатися в створених гріхах. Тяжкість на душі іноді викликана конкретним вчинком, спрямованим на кого-небудь або неспокойствием, яке викликане безліччю гріхів, які не матеріальні, а скоєні подумки.
Є різні способи, як звільниться від думок, що накопичилися, і докорів, наприклад, виговоритися перед близькими тобі людьми. Але такий варіант далеко не завжди вирішує проблему. Та і нічим хвастати перед знайомими, не зовсім зручно розповідати про особисті проблеми, порушення заповідей, власні помилки. Тому єдиним рішенням для віруючої людини стане таїнство сповіді, яке дозволяє звільнити душу прихожанина, дарує бажане пробачення. Після можна прийти до причастя.

Що таке сповідь для православної людини?

Сповідь – одно з таїнств в церкві, яке полягає у відкритті гріхів Господові через батюшку. Саме святий отець має надзвичайну владу відпущення гріхів. Така процедура дозволяє людині відкрити душу, очиститися, отримати пробачення від Господа. В цей час в храмі православна людина примиряється з Богом через Євангеліє і хрест.
Навіть якщо ви знаєте, що гріх може повторитися (наприклад, шкідливі звички), не варто відмовлятися від цього таїнства. Людина – істота слабке і дуже небагато можуть протистояти спокусам і дотримуватися усіх заповідей. А сповідь дає можливість очистити душу і навчиться виправляти свої недоліки, отримати пробачення гріхів.Головною причиною, чому люди не поспішають йти в церкву сповідуватися, являється їх нерозуміння того, як правильно поводитися, як підготуватися до такого кроку, що слід говорити. Іноді людина просто розповідає про ті або інші проблеми, вчинки, щоб отримати очищення і пробачення, але це не зовсім правильно. Хоча священик повинен і прикмет будь-яку сповідь.
Але якщо ви вирішили прийти на сповідь в храм, варто поцікавитися особливостями процедури і підготується. Частенько сповідуватися священики рекомендують кожен місяць, але при необхідності можна і частіше.

Важливо запам’ятати, кожна сповідь має бути тільки разом з покаянням. Тобто розповідати вимагається не про конкретні ситуації з життя, виправдовувати їх, а повідати про них з покаянням.

Підготовка до сповіді і причастя

Детальні ради знадобляться тим, хто уперше бере участь в таїнстві сповіді і не обізнаний про те, як правильно сповідуватися. Спочатку важливо переконатися, коли можна сповідуватися в храмі, який ви звикли відвідувати. Традиційно така процедура проводиться у воскресіння або суботу, а також у свята.
До таїнства причастя слід дотримуватися поста три дні. Сім днів перед причастям необхідно читати Акафісти Богородиці, святим. Пам’ятайте про вичитування канонів Спасителеві, Матері Божій, Ангелу Хранителю. В день причастя необхідно прочитати уранішні молитви.Іноді величезна кількість прихожан в храмі, які бажають сповідуватися, стає причиною того, що ті, хто прийшов з цією метою уперше, відмовляються від своєї задумки. Причиною цьому може стати ніяковість або боязнь допустити помилки в поведінці. У такій ситуації краще заздалегідь обумовити час сповіді зі священиком. Він призначить час, і ви зможете відкрити свою душу, залишившись наодинці із служителем Господа.
Прочитание Покутного канону Господові Ісусові Христу дозволить настроїти людину на подальшу процедуру. Якщо переживаєте, що можете від хвилювання забути деякі гріхи, краще запишіть їх на листочку. Але усі вказані вчинки необхідно озвучити, а не просто віддати батюшці.Перш ніж відправиться на сповідь, слід:

  • Перейнятися і осмислити скоєне, прийти до сердечного розкаяння в гріхах.
  • Без жодної удаваності проявити бажання позбавитися від тяжкості проступків, покаятися в скоєному.
  • По-справжньому повірити в те, що таїнство дозволить вам очистити свою душу в молитві.

Тільки за цих умов ви зможете очистити свій розум, душу і серце.

Як проходить сповідь

Таїнство сповіді проводиться у визначеному місці в церкві – аналої. Це невеликий чотирикутний столик, на якому розміщується хрест, а також Священне Євангеліє.
Процедура сповіді складається з декількох кроків:

  • Підійдіть до Євангелія і розташуйте на нім два пальці, преклоните голову перед Євангелієм.
  • Священик покриє вашу голову спеціальною тканиною у вигляді шарфа – епитрахиль. Ці дії можуть виконуватися як перед сповіддю, так і після того, як грішник озвучив свої гріхи.
  • Потім священнослужитель прочитає молитву, якій відпускає гріхи, а після закінчення молитви хрестить людину.
  • Коли епитрахиль знята з голови прихожанина, необхідно перехреститися і поцілувати хрест, який розташований біля Євангелія.

На замітку! Іноді священики призначають на сповіді єпітимію, яка полягає в позбавленні від гріхів шляхом деяких дій : стриманість, милостині, молитви. Зараз таке трапляється досить рідко, але боятися такого повороту подій не варто.

Що говорити батюшці на сповіді?

Якщо ви замислилися про те, що говорити батюшці, скористайтеся наступними рекомендаціями і радами.Важливо говорити тільки про власні проступки, помилки, які сталися у вашому житті. Людина повинна усвідомити неправильність вчинків, прийти до покаяння в скоєному. Ні в якому разі не потрібно виправдовувати свої гріхи.Коли ви розмовляєте з батюшкою про проступки, немає необхідності вигадувати спеціальну лексику, називайте речі своїми іменами. Не витрачайте час даремно. Не варто говорити про дрібниці, зосередьтеся на серйозніших проблемах.
Починайте сповідь тільки після того, як ваша душа буде повністю відкрита і чиста від думок про проблеми насущні. Після слів “Господи, погрішила перед тобою” розкажіть про усі свої гріхи. Не варто деталізувати усі вчинки, але і сухо перераховувати їх не вимагається.У кінці покайтеся і попросіть порятунку і помилування : “Врятуй і помилуй мене грішну”!

Які називати гріхи

Православному прихожанинові потрібне щире покаяння на сповіді в усіх діях, які неугодні Богові. Щоб нічого не забути, краще розділити усі гріхи на наступні категорії:

  • проти Господа;
  • проти ближнього свого;
  • проти себе самого.

Кожна категорія включає декілька складових. Перш ніж піти на сповідь, радимо детальніше вивчити кожну, щоб повністю проаналізувати свої дії, визначити помилки і виправити їх.

Грішні діяння проти Бога

Якщо тим фактом, що сучасне покоління відсторонилися від церкви, віри, молитви, нікого не здивувати, тобто люди, які вірять у Бога, але іноді соромляться цього, бояться відкритися, продемонструвати своє преклоніння. У цьому і полягає гріх. У цю категорію гріхів також відносяться наступні:

  • блюзнірство – кепкування над церквою, священиками, таїнствами і прихожанами :
  • хула – гріх, що полягає в наріканні на складність свого існування;
  • зрада своїм обітницям;
  • порожні клятви;
  • участь у ворожінні, вивчення містичних обрядів, інтерес до сект, язичництва, забобон;
  • ухилення від молитви;
  • думки про самогубство;
  • участь в азартних іграх.

Гріхи проти ближнього

  • образа близької людини – це шкода для його душі і гріх для самого себе;
  • ненависть, злорадність;
  • неповага батьків – порушень головних заповідей;
  • брехня, наклеп;
  • злопам’ятство;
  • неслухняність – переддень для таких гріхів, як обман, лінь, крадійство, вбивство;
  • засудження ближнього – це дорога до такого ж гріха;
  • крадійство.

Гріхи проти себе

  • лестощі – частенько використовується для досягнення цілей, благ;
  • лінь – не лише в роботі, але і в служінні Богові, один з найбільших і частих гріхів;
  • брехня – в усіх її проявах виходить від сатани;
  • самолюбність – дозволяє людині возносити себе вище за інших йому подібних;
  • приховування гріха незалежно від причин (сором, страх);
  • невіра – гріх, який свідчить об відсутність віри у Бога, сумнівах в Його силі;
  • нетерпіння – шкодить внутрішньому світу людини, стає причиною образи близьких і інших гріхів;
  • лихослів’я;
  • відчай, звинувачення інших;
  • одностатеві стосунки, розпуста, зрада, кровозмішення.

Важливо! Не обіцяйте змінитися після сповіді, почніть виправляти помилки ще до проведення таїнства, молитвами, визнанням провини своєї. Читайте Біблію, Євангеліє, очищайте свою душу.

Відео

Принципом в житті для кожного прихожанина повинне стати правило: “Жити у світі з усіма”!.

Перелік жіночих гріхів на сповідь

  1. Порушувала правила благоповедения що моляться у святому храмі.
  2. Мала невдоволення на своє життя і на людей.
  3. Здійснювала молитви без завзятості і низького уклону іконам, молилася лежачи, сидячи (без нужди, через лінощі).
  4. Шукала слави і похвали в доброчесностях і працях.
  5. Не завжди задовольнялася тим, що є : хотілося мати красивий, різноманітний одяг, меблі, смачну їжу.
  6. Досадувала і ображалася, коли діставала відмову у своїх бажаннях.
  7. Не утримувалася з чоловіком при вагітності, на середовище, п’ятницю і воскресіння, в пости, в нечистоті за згодою була з чоловіком.
  8. Грішила гидливістю.
  9. Після здійснення гріха каялася не відразу, а довго тримала в собі.
  10. Грішила празднословием, непрямодушиемВспоминала слова, сказані іншими проти мене, співала безсоромні мирські пісні.
  11. Ремствувала на погану дорогу, на тривалість і стомливість служби.
  12. Раніше копила гроші про чорний день, а також на похорони.
  13. Була гнівлива на своїх близьких, лаяла детейНе терпіла від людей зауважень, справедливих докорянь, відразу давала відсіч.
  14. Грішила марнославством, напрошувалася на похвалу, кажучи “сам себе не похвалиш, ніхто не похвалить”.
  15. Покійного поминала зі спиртним, в пісний день поминальний стіл був скоромним.
  16. Не мала твердої рішучості кинути гріх.
  17. Сумнівалася в чесності ближніх.
  18. Упускала випадки робити добро.
  19. Страждала гординею, не засуджувала себе, не завжди перша просила вибачення.
  20. Допускала псування продуктів.
  21. Не завжди благоговійно зберігала святиню (псувалися артос, вода, просфори).
  22. Грішила з метою “покаюся”.
  23. Заперечувала, виправдовуючи себе, дратувалася на нетямущість, нерозумну і неуцтво інших, робила вимови і зауваження, суперечила, розголошувала гріхи і слабкості.
  24. Приписувала іншим гріхи і слабкості.
  25. Піддавалася люті: лаяла близьких, ображала чоловіка і дітей.
  26. Приводила інших в гнів, дратівливість, обурення.
  27. Грішила засудженням ближнього, чорнила його добре ім’я.
  28. Іноді сумувала, несла свій хрест з наріканням.
  29. Втручалася в чужі розмови, переривала мову того, що говорить.
  30. Грішила сварливістю, порівнювала себе з іншими, скаржилася і озлоблялася на кривдників.
  31. Дякувала людям, не простягала погляди вдячності до Бога.
  32. Засинала з гріховними думками і мріяннями.
  33. Помічала худі слова і вчинки людей.
  34. Пила і їла їжу, що шкодить здоров’ю.
  35. Бентежилася духом від наклепу, вважала себе краще за інших.
  36. Грішила потуранням і поблажкою гріхам, самочинием, самоугождением, неповагою до старості, передчасним ядением, непоступливістю, неувагою до прохань.
  37. Упускала можливість посіяти слово Боже, принести користь.
  38. Грішила обжерливістю, гортанобесием: любила надмірно поїсти, посмакувати ласі шматочки, тішилася пияцтвом.
  39. Відволікалася від молитви, відволікала інших, випускала погане повітря в храмі, виходила по потребі, не сказавши про це на сповіді, спішно приуготовлялась на сповідь.
  40. Грішила лінощами, неробством, експлуатувала чужу працю, спекулювала речами, продавала ікони, не ходила в храм в недільні і святкові дні, лінувалася молитися.
  41. Зробилася жорстоким до убогих, не приймала мандрівників, не подавала жебракам, не одягала голих.
  42. Сподівалася на людину, більш ніж на Бога.
  43. Була в гостях п’яною.
  44. Не посилала подарунки тим, що скривдили мене.
  45. Засмучувалася при збитку.
  46. Засинала вдень без нужди.
  47. Обтяжувалася прискорбностями.
  48. Не оберігала себе від застуди, не лікувалася у лікарів.
  49. Обманювала в слові.
  50. Експлуатувала чужу працю.
  51. Сумувала в скорботі.
  52. Лицемірила, человекоугодничала.
  53. Бажала зла, виявляла малодушність.
  54. Була винахідлива на зло.
  55. Була груба, не поблажлива до інших.
  56. Не примушувала себе на добрі справи, на молитву.
  57. Гнівно засуджувала владу на мітингах.
  58. Скорочувала молитви, пропускала, переставляла слова.
  59. Заздрила іншим, бажала собі честі.
  60. Грішила гордістю, марнославством, самолюбністю.
  61. Дивилася на танці, танці, на різні ігри і видовища.
  62. Погрішила дозвільним просторікуванням, тайноядением, каменінням, нечувствием, нехтуванням, неслухняністю, непомірністю, скупістю, засудженням, сріблолюбством, докорянням.
  63. Проводила свята в п’янках і земних звеселяннях.
  64. Грішила зором, слухом, смаком, нюхом, дотиком, неточним дотриманням постів, негідним причащанням Тіла і Крові господня.
  65. Обпивалася, сміялася над чужим гріхом.
  66. Грішила маловіркою, невірністю, зрадою, підступністю, беззаконням, стогоном по гріху, сумнівом, вільнодумністю.
  67. Була непостійна в добрих справах, не дбала до читання святого Євангелія.
  68. Придумувала виправдання своїм гріхам.
  69. Грішила непокірністю, самочинством, недружелюбністю, єхидством, непокорою, зухвалістю, презирством, невдячністю, суворістю, ябедничеством, утиском.
  70. Не завжди сумлінно виконувала свої службові обов’язки, була недбала в справах і кваплива.
  71. Вірила прикметам і різним забобонам.
  72. Була підбурювачем на зло.
  73. Ходила на весілля без церковного вінчання.
  74. Грішила нечувствием духовним: надією на себе, на чаклунство, на ворожіння.
  75. Не дотримувалася цих обітниць.
  76. Втаювала гріхи на сповіді.
  77. Прагнула дізнатися про чужі таємниці, читала чужі листи, підслуховувала телефонні розмови.
  78. У сильному жалі бажала собі смерті.
  79. Носила нескромний одяг.
  80. Розмовляла під час трапези.
  81. Пила і їла наговорене, “заряджену” Чумаком воду.
  82. Працювала над силу.
  83. Забувала про свого Ангеле-хранителя.
  84. Грішила лінощами молитися за ближніх, не завжди молилася, коли просили про це.
  85. Соромилася перехреститися серед невіруючих людей, знімала хрест, йдучи в лазню і на прийом до лікаря.
  86. Не дотримувалася обітниць, даних при Святому Хрещенні, не зберігала чистоту душі.
  87. Помічала гріхи і слабкості інших, розголошувала і перетлумачувала їх в гіршу сторонуБожилась, присягалася головою, жизньюНазивала людей “диявол”, “сатана”, “біс”.
  88. Називала безсловесну худобину іменами святих угодників : Васька, Машка.
  89. Не завжди молилася перед куштуванням їжі, іноді снідала уранці до здійснення Богослужіння.
  90. Будучи раніше невіруючої, спокушала в невіру ближніх.
  91. Подавала худий приклад своїм життям.
  92. Лінувалася працювати, перекладаючи свою працю на плечі інших.
  93. Не завжди дбайливо поводилася із словом Божим: пила чай і читала СвЕвангелие (що є неблагоговіння).
  94. Приймала Богоявленскую воду після вживання їжі (без нужди).
  95. Рвала на кладовищі бузок і приносила додому.
  96. Не завжди зберігала дні причетні, забувала вичитувати подячні молитвиОбъедалась в ці дні, багато спала.
  97. Грішила неробством, пізнім приходом в храм і раннім відходом з нього, рідкісним ходінням в храм.
  98. Нехтувала чорною роботою при крайній нужді в ній.
  99. Грішила байдужістю, мовчала при чиєму-небудь богохулении.
  100. Не точно дотримувалася пісних днів, в пости пересичувалася пісною їжею, спокушала інших объядением смачного і неточного за статутом: гарячим батоном, пісною олією, приправою.
  101. Захоплювалася млістю, розслабленням, безпечністю, приміркою нарядів і коштовностей.
  102. Докоряла священиків, службовців, говорила про їх недоліки.
  103. Давала поради на аборт.
  104. Порушувала чужий сон з необережності і по зухвалості.
  105. Читала любовне листування, списувала, заучувала пристрасні вірші, слухала музику, пісні, дивилася безсоромне кіно.
  106. Грішила нескромними поглядами, дивилася на чужу голість, носила нескромний одяг.
  107. Спокушалася уві сні і пристрасно згадувала про це.
  108. Підозрювала марно (зводила наклеп в серці).
  109. Переказувала порожні, забобонні казки і байки, хвалила себе, не завжди терпіла викриваючу правду і кривдників.
  110. Проявляла цікавість до чужих листів і паперів.
  111. Дозвільно довідувалася про слабкі сторони ближнього.
  112. Не звільнилася від пристрасті розповідати або розпитувати про новини.
  113. Читала переписані з помилками молитви і акафісти.
  114. Вважала себе краще і гідно за інших.
  115. Не завжди розпалюю лампади і свічки перед іконами.
  116. Порушувала таємницю своїй і чужій сповіді.
  117. Брала участь в недобрих справах, умовляла на худу справу.
  118. Упиралася проти добра, не слухала добрих советовХвасталась красивим одягом.
  119. Бажала, щоб все було по-моєму, шукала винуватців своєї скорботи.
  120. Після здійснення молитви мала злі думки.
  121. Витрачала гроші на музику, кіно, цирк, гріховні книги і інші забави, давала у борг на свідомо худу справу.
  122. Замишляла в думках, від що ворога навіваються, проти святої віри і Святої Церкви.
  123. Порушувала душевний спокій хворих, дивилася на них як на грішників, а не як у випробуванні їх віри і доброчесності.
  124. Поступалася неправді.
  125. Їла і лягала спати не помолившись.
  126. Їла до обідні в недільні і святкові дні.
  127. Псувала воду, коли купалася в річці, з якої п’ють.
  128. Розповідала про свої подвиги, праці, хвалилася доброчесностями.
  129. Із задоволенням користувалася запашним милом, кремом, пудрою, фарбувала брови, нігті і вії.
  130. Грішила з надією “Бог пробачить”.
  131. Сподівалася на свої сили, здібності, а не на допомогу і милість Божу.
  132. Працювала у свята і вихідні дні, від роботи в ці дні не давала грошей убогим і бідним.
  133. Відвідувала знахаря, їздила до ворожки, лікувалася “біострумами”, сиділа на сеансах екстрасенсів.
  134. Сіяла ворожнечу і розбрати між людьми, сама кривдила інших.
  135. Продавала горілку і самогон, спекулювала, гнала самогонку (була присутньою при цьому) і брала участь.
  136. Страждала обжерливістю, навіть вставала є і пити вночі.
  137. Креслила хрест на землі.
  138. Читала атеїстичні книги, журнали, “трактати про любов”, розглядала порнографічні картини, карти, напівоголені зображення.
  139. Спотворювала Святе Писання (помилки при читанні, співі).
  140. Звеличувалася гординею, шукала першості і верховенства.
  141. У гніві згадувала нечисту силу, закликала біса.
  142. Займалася танцем і грою у святкові і недільні дні.
  143. У нечистоті входила в храм, їла просфори, антидор.
  144. У гніві лаяла і проклинала мя, що скривдили : щоб ні дна, ні покришки і тд.
  145. Витрачала гроші на звеселяння (атракціони, каруселі, всякі видовища).
  146. Ображалася на духовного батька, ремствувала на нього.
  147. Гидувала цілувати ікони, доглядати хворих, старих людей.
  148. Дратувала глухонімих, недоумкуватих, малолітніх, злила тварин, платила злом на зло.
  149. Спокушала людей, носила одяг, що просвічує, міні-спідниці.
  150. Божилася, хрестилася, кажучи: “провалитися мені на цьому місці” та ін.
  151. Переказувала непривабливі історії (гріховні за своєю суттю) з життя своїх батьків і ближніх.
  152. Мала дух ревнощів до подруги, сестри, брата, друга.
  153. Грішила сварливістю, свавіллям, наріканням, що немає здоров’я, сили, фортеці в тілі.
  154. Заздрила багатим людям, красі людей, їх розуму, вченості, забезпеченості, доброзичливості.
  155. Не містила в таємниці свої молитви і добрі справи, не зберігала церковні таємниці.
  156. Виправдовувала гріхи свої хворобою, неміччю, тілесною слабкістю.
  157. Засуджувала чужі гріхи і недоліки, порівнювала людей, давала їм характеристики, судила їх.
  158. Відкривала чужі гріхи, глузувала з них, висміювала людей.
  159. Навмисно обманювала, говорила неправду.
  160. Поспішно читала святі книги, коли розум і серце не засвоювали прочитаного.
  161. Залишала молитву із-за втоми, виправдовуючись неміччю.
  162. Рідко плакала про те, що неправедно живу, забувала про упокорювання, самоукорении, про порятунок і про страшний суд.
  163. У житті не зраджувала себе волі Божій.
  164. Розоряла свій душевний дім, глумилася над людьми, обговорювала падіння інших.
  165. Сама була знаряддям диявола.
  166. Не завжди відсікала свою волю перед старцем.
  167. Багато часу витрачала на порожні листи, а не на духовні.
  168. Не мала почуття страху Божа.
  169. Була гнівлива, загрожувала кулаком, лаялася.
  170. Читала більше, ніж молилася.
  171. Піддавалася домовленості, спокусі погрішити.
  172. Владно наказувала.
  173. Обумовлювала інших, примушувала інших божитися.
  174. Відвертала особі від прохачів.
  175. Порушувала душевний спокій ближнього, мала гріховний настрій духу.
  176. Робила добро без подумування про Бога.
  177. Марнославила місцем, званням, посадою.
  178. У автобусі не поступалася місцем старцям, пасажирам з дітьми.
  179. При купівлі торгувалася, впадала в любопрение.
  180. Не завжди з вірою приймала слова старців і духівників.
  181. Дивилася з цікавістю, запитувала про мирський.
  182. Голубила плоть душем, ванною, лазнею.
  183. Подорожувала безцільно, нудьги ради.
  184. При відході відвідувачів не намагалася молитвою звільнитися від гріховності, а перебувала в ній.
  185. Дозволяла собі пільги в молитовній справі, тішення в мирських втіхах.
  186. Догоджала іншим в угодну плоті і ворогові, а не на користь духу і порятунку.
  187. Грішила недушеполезной прихильністю до друзів.
  188. Гордилася собою при здійсненні доброго делаНе принижувала, не докоряла себе.
  189. Не завжди жаліла грішних людей, а лаяла і докоряла їх.
  190. Була невдоволена своїм життям, лаяла її і говорила: “Коли тільки смерть візьме мене”.
  191. Бували випадки, що настирно дзвонила, голосно стукала, щоб відкрили.
  192. При читанні не вдумувалася у Святе Писання.
  193. Не завжди мала привітність до відвідувачів і пам’ять Божу.
  194. Робила справи по пристрасті і працювала без нужди.
  195. Часто розпалювалася порожніми мріяннями.
  196. Грішила злістю, в гніві не мовчала, не віддалялася від того, що збуджує гнів.
  197. У хворобі часто користувалася їжею не для задоволення, а для задоволення і насолоди.
  198. Холодно приймала душевно корисних відвідувачів.
  199. Тужила на того, хто мене обижалИ тужили на мене, коли я кривдила.
  200. На молитві не завжди мала покутні почуття, гамівні думки.
  201. Ображала чоловіка, що відхилився від близькості в недозволений день.
  202. У гніві зазіхала на життя ближнього.
  203. Грішила і грішу розпустою: була з чоловіком не для зачаття дітей, а з похотиВ відсутність чоловіка оскверняла себе онанізмом.
  204. На роботі випробовувала гоніння за правду і тужила про це.
  205. Сміялася над помилками інших і робила вголос зауваження.
  206. Носила примхи жіночі : красиві парасольки, пишний одяг, чуже волосся (парики, шиньйони, коси).
  207. Боялася страждань, неохоче переносила їх.
  208. Часто відкривала рот, щоб похвалитися золотими зубами, носила окуляри в золотій оправі, велику кількість перснів і золотих прикрас.
  209. Запитувала ради у людей, що не мають духовного розуму.
  210. Перед читанням слова Божа не завжди закликала благодать Святого Духу, піклувалася про те, щоб тільки більше прочитати.
  211. Передавала дар Божий череву, похітливості, неробству і снуНе працювала, маючи талант.
  212. Лінувалася написати і переписати духовні настанови.
  213. Фарбувала волосся і підмолоджувалася, відвідувала салони краси.
  214. Подаючи милостиню, не сполучала її з виправленням серця свого.
  215. Не ухилялася підлесників, і не зупиняла їх.
  216. Мала пристрасть до одягу: турботу як би не забруднити, не запорошити, не замочити.
  217. Не завжди бажала своїм ворогам порятунку і не піклувалася про це.
  218. На молитві була “рабом необхідності і боргу”.
  219. Після поста налягала на скоромну їжу, їла до тяжкості в шлунку і часто без часу.
  220. Рідко молилася нічною молитвоюНюхала тютюн і балувалася куривом.
  221. Не уникала душевних искушенийИмела душевредние свиданияПадала духом.
  222. В дорозі забувала про молитву.
  223. Втручалася з настановами.
  224. Не співчувала хворим і скорботним.
  225. Не завжди давала у позику.
  226. Боялася чаклунів більше ніж Бога.
  227. Жаліла себе для блага інших.
  228. Бруднила і псувала священні книги.
  229. Розмовляла до уранішньої і після вечірньої молитви.
  230. Підносила гостям чарки проти їх волі, пригощала понад міру.
  231. Робила справи Божі без любові і завзятості.
  232. Часто не бачила своїх гріхів, рідко засуджувала себе.
  233. Бавилася особою своєю, дивлячись в дзеркало, робила гримаси.
  234. Про Бога говорила без упокорювання і обережності.
  235. Обтяжувалася службою, чекала кінця, поспішаючи швидше до виходу, щоб заспокоїтися і зайнятися справами життєвими.
  236. Рідко робила самоиспитания, увечері не читала молитву “Сповідую тобі”.
  237. Рідко роздумувала про те, що чула в храмі і читала в Писанні.
  238. У злій людині не відшукувала риси доброти і не говорила про його добрі справи.
  239. Часто не бачила своїх гріхів і рідко засуджувала себе.
  240. Приймала протизаплідні средстваТребовала від чоловіка оберігання, переривання акту.
  241. Молючись про здоров’я і упокоїло, часто перебирала імена без участі і любові серця.
  242. Вимовляла все, коли краще було б промовчати.
  243. У бесіді користувалася артистичними приемамиГоворила неприродним голосом.
  244. Ображалася неувагою і зневагою до себе, була неуважна до інших.
  245. Не утримувалася від надмірностей і задоволень.
  246. Без дозволу носила чужий одяг, псувала чужі вещиВ приміщенні сякала на підлогу.
  247. Шукала користі і вигоди собі, а не ближньому своєму.
  248. Примушувала людину погрішити: збрехати, вкрасти, підглянути.
  249. Доносити і переказувати.
  250. Знаходила задоволення в гріховних побаченнях.
  251. Відвідувала місця нечестя, розпусти і безбожника.
  252. Підставляла вухо своє, щоб почути худе.
  253. Приписувала успіхи собі, а не допомозі Божій.
  254. Вивчаючи духовне життя, не виконувала її у справі.
  255. Даремно тривожила людей, не заспокоювала гнівливих і засмучених.
  256. Часто прала білизну, витрачала час без нужди.
  257. Іноді впадала в небезпеку: перебігала дорогу перед транспортом, переходила річку по тонкому льоду і ін.
  258. Височіла над іншими, показуючи свою перевагу і мудрість умаПозволяла собі зневажати іншого, глузуючи з недоліків душі і тіла.
  259. Відкладала справи Божі, милосердя і молитву на потім.
  260. Не оплакувала себе, коли робила худе делоС задоволенням слухала лихослівні розмови, хулила життя і поводження інших.
  261. Не вживала надлишки доходів на душеполезное.
  262. Не зберігала від днів поста, щоб подати хворим, що потребують і дітям.
  263. Працювала неохоче, з наріканням і досадою із-за малої плати.
  264. Була причиною гріха в сімейному розбраті.
  265. Без вдячності і самоукорения переносила скорботу.
  266. Не завжди усамітнювалася, щоб залишитися наодинці з Богом.
  267. Довго лежала і ніжилася в ліжку, не відразу вставала на молитву.
  268. Втрачала самовладання при захисті скривджених, тримала в серці неприязнь і зло.
  269. Не зупиняла сплетниСама, що говорить, нерідко передавала іншим і з надбавкою від себе.
  270. До уранішньої молитви і під час молитовного правила робила домашні справи.
  271. Свої думки самовладдя видавала за істинне правило життя.
  272. Їла крадене.
  273. Не сповідувала Господа розумом, серцем, словом, деломИмела союз з нечестивими.
  274. За трапезою лінувалася пригощати і послужити ближньому.
  275. Засмучувалася про померлий, про те, що сама хвора.
  276. Раділа, що настало свято і не потрібно працювати.
  277. У свята пила виноЛюбила ходити на звані обедиПресищалась там.
  278. Слухала учителів, коли вони говорили душевредное, проти Бога.
  279. Користувалася духами, кадила індійські пахощі.
  280. Займалася лесбіянкою, з похітливістю торкалася до чужого телуС похіттю і похітливістю спостерігала за злучками тварин.
  281. Піклувалася понад міру про живлення телаПринимала подарунки або милостиню в той час, коли не треба її було приймати.
  282. Не намагалася бути чимдалі від людини, яка любить базікати.
  283. Не хрестилася, не читала молитви при дзвоні церковного дзвону.
  284. Знаходячись під керівництвом духовного батька, робила все по своїй волі.
  285. Оголювалася при купанні, загорянні, зайнятті фізкультурою, при хворобі показувалася чоловікові-лікареві.
  286. Не завжди з покаянням згадувала і обчислювала свої порушення Закону Божа.
  287. Під час читання молитов і канонів лінувалася робити поклони.
  288. Почувши, що людина хвора, не поспішала на допомогу.
  289. Думкою і словом звеличувала себе в зробленому добрі.
  290. Вірила наговорамНе карала себе за гріхи.
  291. Під час служби в церкві читала своє домашнє правило або писала помянник.
  292. Не утримувалася від улюблених страв (хоча і пісних).
  293. Не справедливо карала і давала нотації дітям.
  294. Не мала щоденної пам’яті про Божий Суд, смерть, Царство Боже.
  295. Під час печалі не займала розум і серце молитвою Христовой.
  296. Не примушувала себе на молитву, на читання Слова Божа, на плач про гріхи свої.
  297. Рідко здійснювала поминання померлих, не молилася за покійних.
  298. З гріхом, що не сповідує, приступала до Чаші.
  299. Уранці займалася гімнастикою, а не присвячувала своє первомислие Богові.
  300. При молитві лінувалася перехреститися, розбирала свої худі думки, не думала про те, що чекає мене за труною.
  301. Поспішала на молитві, через лінощі скорочувала її і читала без належної уваги.
  302. Розповідала про свої образи ближнім, знакомимПосещала місця, де подавалися худі приклади.
  303. Напоумляла людину без лагідності і любвиРаздражалась при виправленні ближнього.
  304. Не завжди запалювала лампадку у свята і недільні дні.
  305. У недільні дні ходила не в храм, а за грибами, ягодами.
  306. Мала заощаджень більше, ніж необхідно.
  307. Жаліла сили, здоров’я, щоб послужити ближньому.
  308. Докоряла ближньому в тому, що стався.
  309. Йдучи шляхом в храм, не завжди читала молитви.
  310. Піддакувала при засудженні людини.
  311. Ревнувала чоловіка, із злістю згадувала про суперницю, бажала її смерті, користувалася знахарським наговором, щоб винищити її.
  312. Бувала вимоглива і нешаноблива до людямБрала верх в розмовах з ближнимиПо дорозі в храм переганяла старше мене, не чекала тих, що відстали від мене.
  313. Свої здібності обертала на земні блага.
  314. Мала ревнощі до духовного батька.
  315. Намагалася бути завжди правою.
  316. Запитувала непотрібне.
  317. Плакала про тимчасовий.
  318. Тлумачила сни і сприймала їх серйозно.
  319. Хвалилася гріхом, скоєним злом.
  320. Після причащання не береглася від гріха.
  321. Тримала у будинку атеїстичні книги і гральні карти.
  322. Давала поради, не знаючи – чи угодні вони Богові, була недбала в справах Божих.
  323. Приймала без благоговіння просфору, святу воду (святу воду проливала, розсипала крихти просфори).
  324. Лягала спати і вставала без молитви.
  325. Балувала дітей своїх, не звертаючи уваги на їх погані вчинки.
  326. У пост займалася гортанобесием, любила пити міцний чай, каву, інші напої.
  327. Брала квитки, продукти з чорного ходу, їздила в автобусі без квитка.
  328. Ставила молитву і храм вище за служіння ближньому.
  329. Переносила скорботу із смутком і наріканням.
  330. Дратувалася у втомі і хворобі.
  331. Мала вільні поводження з особами іншої підлоги.
  332. При спогаді про мирські справи кидала молитву.
  333. Неволила є і пити хворих і дітей.
  334. Зневажливо відносилася до порочних людей, не прагнула до їх звернення.
  335. Знала і давала гроші на недобре справа.
  336. Входила без запрошення у будинок, підглядала крізь щілину, через вікно, в замочну щілину, підслуховувала біля дверей.
  337. Ввіряла таємниці незнайомим людям.
  338. Вживала їжу без нужди і голоду.
  339. Читала молитви з помилками, збивалася, пропускала, неправильно ставила наголос.
  340. Жила похотно з мужемДопускала збочення і плотські задоволення.
  341. Давала у позику і запитувала борги назад.
  342. Про божественні предмети намагалася дізнатися більше того, чим відкрито Богом.
  343. Грішила рухом тіла, ходою, жестом.
  344. Ставила себе в приклад, хвалилася, хвалилася.
  345. Пристрасно говорила про земний, тішилася спогадом про гріх.
  346. Йшла в храм і назад з пустими розмовами.
  347. Страхувала своє життя і майно, хотіла нажитися на страховці.
  348. Була ласа до задоволень, нецнотлива.
  349. Передавала свої розмови із старцем і свої спокуси іншим.
  350. Була донором не з любові до ближнього, а заради випивки, вільних днів, за гроші.
  351. Зухвало і свавільно ввергала себе в скорботу і спокуси.
  352. Нудьгувала, мріяла про подорожі і розваги.
  353. Приймала неправильні рішення в гніві.
  354. Відволікалася думкою на молитві.
  355. Їздила на південь для плотських розваг.
  356. Вживала час молитви на життєві справи.
  357. Перекручувала слова, перекручувала думки інших, вголос виявляла своє незадоволення.
  358. Соромилася зізнатися перед ближніми в тому, що вірянин, і відвідую храм Божий.
  359. Кляузничала, вимагала справедливості у вищих інстанціях, писала скарги.
  360. Викривала тих, хто не відвідує храм і не кається.
  361. Купувала лотерейні білети з надією на збагачення.
  362. Подавала милостиню і грубо обумовлювала прохача.
  363. Слухала ради егоїстів, які самі були рабами черева і плотських пристрастей своїх.
  364. Займалася самовозвеличиванием, гордо чекала вітання з боку ближнього.
  365. Обтяжувалася постом і з нетерпінням чекала кінця його.
  366. Без відрази не зносила смороду від людей.
  367. У гніві викривала людей, забуваючи про те, що усі ми грішні.
  368. Лягала спати, не згадувала про справи дня і не проливала сліз про гріхи свої.
  369. Не зберігала Статуту Церкви і віддання святих отців.
  370. За допомогу в домашньому господарстві платила горілкою, спокушала людей пияцтвом.
  371. У посту здійснювала хитрощі в їжі.
  372. Відволікалася від молитви при укусі комара, мухи і інших комах.
  373. Побачивши людської невдячності утримувалася від здійснення добрих справ.
  374. Цуралася брудної роботи: вичистити туалет, підняти сміття.
  375. В період годування грудьми не утримувалася від подружнього життя.
  376. У храмі стояла спиною до вівтаря і святих ікон.
  377. Готувала витончені страви, спокушала гортанобесием.
  378. Із задоволенням читала розважальні книги, а не Писання святих отців.
  379. Дивилася телевізор, цілими днями проводила час у “ящика”, а не в молитвах перед іконами.
  380. Слухала пристрасну мирську музику.
  381. Шукала розради в дружбі, сумувала по плотських втіхах, любила цілуватися у вуста з чоловіками і жінками.
  382. Займалася здирством і обманом, судила і обговорювала людей.
  383. У посту відчувала відразу від одноманітної, пісної їжі.
  384. Слово Боже говорила людям негідним (не “перед свинями бісер метати”).
  385. Містила в нехтуванні святі ікони, вчасно не протирала їх від пилу.
  386. Лінувалася писати поздоровлення з церковними святами.
  387. Проводила час в мирських іграх і розвагах : шашки, нарди, лото, карти, шахи, качалки, рюхи, кубик Рубика і інші.
  388. Заговорювала хвороби, давала поради ходити до ворожок, давала адреси чаклунів.
  389. Вірила прикметам і наговорам : плювала через ліве плече, пробігла чорна кішка, впала ложка, вилка і тд.
  390. Різко відповідала розгніваному на гнів його.
  391. Намагалася довести виправданість і справедливість гніву свого.
  392. Була докучлива, переривала сон людей, відволікала їх від трапези.
  393. Розслаблялася світськими розмовами з молодими людьми іншої підлоги.
  394. Займалася марнослів’ям, цікавістю, стирчала на пожежах і була присутньою на аваріях.
  395. Вважала за непотрібне лікуватися при хворобах і відвідувати лікаря.
  396. Намагалася себе заспокоїти поспішним виконанням правила.
  397. Надмірно утрудняла себе роботою.
  398. Багато куштувала в мясопустную тиждень.
  399. Давала невірні поради ближнім.
  400. Розповідала сороміцькі анекдоти.
  401. На догоду владі закривала святі ікони.
  402. Нехтувала людиною в старості і незначності розуму його.
  403. Простягала руки до свого голого тіла, дивилася і чіпала руками таємні уди.
  404. Карала дітей з гнівом, в пориві пристрасті, з лайкою і прокляттям.
  405. Навчала дітей підглядати, підслуховувати, звідникувати.
  406. Балувала дітей своїх, не звертала уваги на їх погані вчинки.
  407. Мала страх сатанинський за тіло, боялася зморшок, сивини.
  408. Обтяжувала інших проханнями.
  409. Робила висновки про гріховність людей по їх нещастях.
  410. Писала образливі і анонімні листи, говорила грубості, заважала людям по телефону, допускаючи жарту під вигаданим ім’ям.
  411. Сідала на ліжко без дозволу хазяїна.
  412. На молитві уявляла Господа.
  413. Нападав сатанинський сміх при читанні і слуханні Божественного.
  414. Запитувала ради у нетямущих в тій справі людей, вірила лукавим людям.
  415. Прагнула до першості, суперництва, перемагала в співбесідах, брала участь в конкурсах.
  416. Поводилася з Євангелієм як з ворожильною книгою.
  417. Зривала ягоди, квіти, гілки в чужих садах без дозволу.
  418. У пост не мала доброї прихильності до людей, допускала порушення поста.
  419. Не завжди усвідомлювала і жалкувала за тим, що погрішило.
  420. Прослуховувала мирські пластинки, грішила спогляданням відео- і порнокино, розслаблялася в інших мирських задоволеннях.
  421. Читала молитву, маючи ворожнечу на ближнього.
  422. Молилася в шапці, з непокритою головою.
  423. Вірила прикметам.
  424. Вживала без розбору папери, на яких було написано ім’я Боже.
  425. Гордилася своєю грамотністю і начитаністю, уявляла, виділяла людей з вищою освітою.
  426. Привласнювала знайдені гроші.
  427. У церкві ставила сумки і речі на вікна.
  428. Каталася для задоволення на машині, моторному човні, велосипеді.
  429. Повторювала чужі погані слова, слухала людей, що лаються матом.
  430. Із захопленням читала газети, книги, мирські журнали.
  431. Гребувала убогих, убогих, хворих, від яких погано пахло.
  432. Гордилася, що не зробила сороміцьких гріхів, тяжкого вбивства, абортів і тд.
  433. Обжиралася і обпивалася перед настанням постів.
  434. Придбавала непотрібні речі, не маючи на те необхідності.
  435. Після блудного сну не завжди читала молитви від осквернення.
  436. Святкувала Новий рік, одягала маски і непристойний одяг, упивалася, лихословила, обжиралася і грішила.
  437. Завдавала збитку ближньому, псувала і ламала чужі речі.
  438. Вірила безіменним “пророкам”, в “святе письмо”, “сон Богородиці”, сама переписувала їх і передавала іншим.
  439. Проповіді в храмі слухала з духом критики і засудження.
  440. Вживала свої заробітки на грішну похіть і звеселяння.
  441. Ширила худі чутки про священиків і ченців.
  442. Штовхалася в храмі, кваплячись поцілувати ікону, Євангеліє, хрест.
  443. Була гордовита, в недоліку і бідності гнівалася і ремствувала на Господа.
  444. Мочилася на людях і навіть жартувала із цього приводу.
  445. Узяте у позику не завжди віддавала в строк.
  446. Зменшувала свої гріхи на сповіді.
  447. Злораділа при несчастии ближнього.
  448. Повчала інших в повчальному, наказовому тоні.
  449. Розділяла з людьми їх вади і затверджувала їх в цих вадах.
  450. Сварилася з людьми за місце в храмі, у ікон, біля столу переддня.
  451. Через неувагу заподіювала тваринам біль.
  452. Залишала чарку з горілкою на могилі родичів.
  453. Недостатньо готувала себе до таїнства сповіді.
  454. Святість недільних і святкових днів порушувала іграми, відвідуваннями видовищ і тд.
  455. При потраві посівів лаялася на худобину брудними словами.
  456. Влаштовувала побачення на кладовищах, в дитинстві бігали і грали там в хованки.
  457. Допускала статеві зв’язки до шлюбу.
  458. Спеціально напивалася, щоб зважитися на гріх, разом з вином вживала ліки, щоб сильніше зап’яніти.
  459. Випрошувала спиртне, закладала для цього речі, документи.
  460. Щоб притягнути до себе увагу, змусити турбуватися, намагалася накласти на себе руки.
  461. У дитинстві не слухала учителів, погано готувала уроки, лінувалася, зривала зайняття.
  462. Відвідувала кафе, ресторани влаштовані в храмах.
  463. Співала в ресторані, на естраді, танцювала у вар’єте.
  464. У транспорті при тісноті відчувала задоволення від дотиків, не намагалася їх уникнути.
  465. Ображалася на батьків за покарання, довго пам’ятала ці образи і розповідала про них іншим.
  466. Заспокоювала себе тим, що життєві турботи заважають займатися справами віри, порятунку і благочестя, виправдовувала себе тим, що в молодості ніхто не навчив християнській вірі.
  467. Витрачала час на даремний клопіт, метушню, розмови.
  468. Займалася тлумаченням снів.
  469. Із запальністю заперечувала, билася, сварилася.
  470. Грішила крадіжками, в дитинстві крала яйця, здавала їх в магазин і тд.
  471. Була пихата, гордовита, не почитала батьків, не покорялася владі.
  472. Займалася єрессю, мала неправильну думку про предмет віри, сумнів і навіть відступництво від православної віри.
  473. Мала содомский гріх (злягання з тваринами, з нечестивим, вступала в кровозмісний зв’язок).

Київ, Львів, Тернопіль, Івано-Франківськ, Луцьк, Рівне, Чернівці, Вінниця, Хмельницький, Дрогобич, Калуш, Ужгород, Виноградів, Стрий, Самбір, Коломия, Черкаси, Житомир, Біла Церква, Жовква, Полтава, Кам'янець-Подільський, Золочів, Червоноград, Харків, Хуст, Дубно, Надвірна, Ковель, Чернігів - відвідувачі саме з цих міст найчастіше знаходять відповіді у нас на сайті.


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *