З метою збільшення продажів, будь-яка торгова точка або об’єкт проводить різні акції зі знижками на товари. Принадна реклама уміє переконати споживача, що товар віддається майже даром, але, насправді, яскрава реклама приховує за собою обман. Звичайно, не уся реклама спрямована на введення споживача в оману, але і без неї методів обману в торговій сфері достатньо.
Знижки в магазинах і їх вплив на покупців
Природно, ніякий хазяїн не працюватиме без прибутку, адже треба з чогось платити зарплату працівникам, оплачувати оренду приміщення і податки. І, звичайно, багато хто йде на різного роду хитрості, щоб притягнути якомога більше покупців. Ось декілька типових хитрощів, які використовують продавці:
1. Вивіска “знижки”, зовсім не означає, що це так і є. Ціна, як правило, залишається тією ж і продавець сподівається на неуважного покупця, який не помітить обману.
2. Міняється цінник, в якому стоїть подвійна ціна, тобто більш висока перекреслена ціна і так звана нова (реальна) ціна. Ось так і виходить, що річ як би подешевшала.
3. Найчастіше знижки оголошуються у кінці сезону, і мало хто замислюється, що на початку сезону на річ просто виставляється захмарна ціна, яка стає реальною саме у кінці сезонних розпродажів і знижок. Це пояснюється підвищеним попитом на деякі види товарів, тобто актуальність купівлі, наприклад чобіт в листопаді, а не у березні, хоча саме у березні ті ж самі чоботи коштуватимуть дешевше в 3-4 рази.
Оголошення акцій
Дуже привабливо звучить слово “акція” у багатьох супермаркетах і люди охоче розбирають акційний товар, навіть не замислюючись, що таким чином відбувається збут пошкодженого, неякісного товару або просто бракованої партії. А часто до кінця терміну реалізації продовольчої групи товару залишилося всього декілька днів і треба встигнути його реалізувати, щоб не зазнати величезних збитків. У будь-якому випадку акція є рятівним кругом тільки для продавця, а не для покупця.
Крім усього іншого, найпростіший спосіб позбавитися від простроченого товару – це змінити етикетку з терміном придатності. Досить просто і швидко перебивається дата виготовлення і кінцевий термін реалізації товару, а іноді навіть нова етикетка наклеюється поверх старої. Тому варто дуже уважно вивчити термін придатності товару, що придбавався. При великих скупченнях народу і чергах, а також при великому об’ємі покупок покупці рідко звертають увагу на кінцеву суму, яку називає касир. І тільки удома можна помітити, що сума на чеку була трохи менше названої касиром суми, а, якщо ви не берете чек, то і взагалі нічого не помітите. А за цілий день виручка касира може досягати досить пристойної суми. Дуже часто у великих супермаркетах використовують трюк з подвійною ціною. Це коли на полиці біля товару ціна на ціннику одна, а на касі чомусь пробивається вже інша велика ціна і касир з безневинним поглядом повідомляє, що цінник ще не встигли замінити. Але насправді це проблема магазину і покупця не торкається, тому ви можете здійснити купівлю за ціною, вказаною на ціннику і навіть закон про права споживача буде на стороні покупця. Ще один момент, коли покупцеві треба уважніше віднестися до цінників, це коли на один вид з певної групи товару ціна трохи понижена. Наприклад, усі рулети з різною начинкою мають одну ціну, і тільки лише на виробі з однією конкретною начинкою йде уцінка. Найчастіше саме на той вид і пишеться великий барвистий цінник, а інші вироби з більшою ціною мають маленький непримітний цінник де-небудь збоку. Як правило, покупець не вникає в такі тонкощі ціни і тільки на касі помічає збільшення ціни в порівнянні з цінником на прилавку. Але це, як говоритися, неуважність самого покупця. При купівлі великих об’ємів і різних товарів дуже важко правильно порахувати кінцеву суму купівлі. Адже більшість касирів супермаркетів на цьому добре наживаються, приміром, пробиваючи на одну одиницю товару більше, ніж треба. Звичайно, покупець частіше всього нічого не помічає, а у касира така виручка за день може скласти його офіційний денний заробіток.
Прострочений товар – його ще можна використати в магазинах!
Рядовий покупець рідко замислюється над тим, куди дівають прострочені товари, зокрема, продукти харчування. На жаль, правда життя така, що в магазинах, де є власна кулінарія, це питання вже вирішене. Усе прострочення йде саме туди і зіпсована ковбаса з успіхом нарізається в різні салати або використовується як начинка для піци. Зіпсоване м’ясо йде у фарш або використовується для приготування пиріжків і котлет. Підгнилі фрукти прекрасно підходять для начинки здобної випічки. Одним словом, ніхто нічого ніколи не викидає! Це економічно не вигідно хазяїну. При купівлі все того, що з успіхом продається на розважування, тобто горішків, цукерок, печива, сухофруктів, і вже заздалегідь дбайливо упаковано для зручності покупця, найчастіше і відбувається обважування покупця. Ну, хто біжить перевіряти відповідність ваги, упакованої тари з горішками? А даремно, адже вага найчастіше не відповідає написаному на ціннику. А заморожені продукти взагалі є улюбленим товаром продавця, тому що їх реальна вага удвічі менша за написану, а усе інше вода, тобто лід. Рибне філе, приміром, кілька разів вимочують у воді і заморожують. Теж можна сказати і про субпродукти. Крім того, якість заморожених продуктів залишає бажати кращого, адже найчастіше в заморожування йдуть вже зіпсовані продукти, а визначити їх далеко не першу свіжіти в заморожуванні просто неможливо.
Звичайно, не слід дивитися з підозрою на кожного продавця або касира, серед них теж є немало хороших добросовісних працівників. Просто необхідно бути гранично уважними навіть вирушаючи в магазин за покупками.