Не треба лаятися з керівником
Тут теж головне – повага. Можливо, керівник вважає вас галасливою, неосвіченою і просто неприємною людиною, а ви його – некомпетентним, бездушним молокососом. Проте, від нього багато в чому залежить ваше майбутнє.
Що робити? Згадайте правила хорошого тону. Знайдіть у начальника позитивні якості, адже вони є у кожного. Намагайтеся в його поведінці звертати увагу тільки на те, що стосується вас, а не на верескливий сміх або надмірну вагу. Якщо він поступив з вами несправедливо, скажіть йому про це прямо і ввічливо, звичайно, наодинці. Він повинен зрозуміти критику. Якщо не зрозуміє, то вам або доведеться змиритися, або звернутися до вищого начальства. Можливо, ваша скарга здобуде дію. На жаль, тут не можна дати однозначної ради. Думайте самі, вирішуйте самі…
Управління людьми ніколи не було простою справою, тому-то начальство і отримує великі гроші. Люди стають керівниками у тому числі і тому, що уміють ладнати з людьми і зберігати холоднокровність у будь-яких ситуаціях. Корисна порада отже, приготуйтеся… Ваші управлінські якості вирішили перевірити ось ці двоє скандалістів, готові розірвати один одного. Постарайтеся їх втихомирити, проте і самі тримайтеся у рамках, щоб не стати їх черговою жертвою.
У одного менеджера було двоє підлеглих, Ганна і Роза, які на дух не переношували один одного: постійно лаялися, розпускали один про одного злі плітки, навіть погрожували тілесною розправою. Менеджерові давно набридли ці суперечки, але його напучення результату не давали. Врешті-решт на загальних зборах він зірвався, обізвав їх ідіотками і заявив, що їх місце в дурдомі. Ганна тут же поскаржилася начальству, і менеджер отримав догану. Не допустіть, щоб таке сталося з вами.
У чому помилка цього менеджера? Він порушив одно з найголовніших правил роботи з підлеглими – не принижувати і не карати публічно.
Якщо новачок включає в офісі музику на повну гучність, не чекайте, поки підлеглі поскаржаться. Проявіть ініціативу і скажіть: “Я думаю, ви ще не ознайомилися з нашими правилами. У нас музику слухають тільки в навушниках”. Найпростіше ліквідовувати конфлікт у зародку.
Корисні поради для усіх якщо у вас є претензії до одного з працівників, поговорите з ним віч-на-віч. Уникаючи звинувачувального тону, дізнайтеся, в чому причина його неадекватної поведінки. Не потрібно заявляти: “Усі знають, що ви з Лейлою не ладнаєте. Це шкодить продуктивності”, краще сказати так: “Мені здається, що у ваших стосунках з Лейлою щось не так. Це дійсно так?” Якщо так, нехай працівник висловить свою думку про причини конфлікту. Якщо він стверджує, що “все нормально”, поговоріть з Лейлою.
Ваше завдання – розібратися, а не звинувачувати. Якщо співробітники, що посварилися, починають перебивати один одного, скажіть: “Сергій, я обіцяю вислухати все, що ви хочете сказати, але зараз говорить Лейла”. Нехай висловляться обоє. Якщо хтось з них хоче поговорити з вами наодинці, виділите час і на це. Можливо, вам хотілося б провести час по-іншому, але це ваша робота!
Можливо, Сергій вам симпатичніший, тому що у нього хороше почуття гумору і щоп’ятниці він приносить на обід рогалики. Забудьте про це і оцінюйте тільки його поведінку в цій ситуації. Якщо, на вашу думку, він винен, скажіть йому про це прямо, навіть якщо шкода псувати стосунки.
Дайте обом підлеглим зрозуміти, що вірите в їх професіоналізм, хороше виховання і бажання працювати дружно. Попросіть кожного назвати питання, по яких вони могли б знайти компроміс.
Переконайтеся, що співробітники зрозуміли: так більше тривати не може. Наглядайте за ними. Якщо вони не виконуватимуть обопільні зобов’язання по поліпшенню стосунків, доведеться повторити розмову з ними.