Владолюб

Влада над усе

Макіавеллі – небезпечний ворог, оскільки він хоче влади і нічого окрім влади. Найгірше, що така людина зазвичай розумна, обачлива і чіпка. Він зробить все, щоб отримати бажане. Наша рада: тримайтеся від нього чимдалі. Такі люди рано чи пізно роблять фатальні помилку і вилітають з компанії. Найудачливіші досягають лише того рівня, на якому їх жадання влади не здатне завдати фірмі шкоди. Там вони і залишаються, перетворюючись на невдоволених. А як бути з невдоволеними, ви вже знаєте.

Важко залишатися осторонь, якщо владолюбством страждає начальник. Влада для нього – це те, що може належати тільки одному, і ділитися нею він не має наміру. Робота з таким керівником – це протистояння, яке вимотує. Природно, вам це не подобається, проте виграти у боротьбі з ним важко. Як він не поводився б, не переходиьте меж хорошого тону. Якщо ситуація стає нестерпною, шукайте іншу роботу.

Зрозуміло, що ніхто не визнає, що заслужив прочухан від начальника і справедливо був названий неробою або ще ким-небудь. Але це – ваш начальник, і, можливо, досить непоганий. До того ж, можливо, у нього просто зранку поганий настрій.

Сотні дрібниць дратують нас упродовж робочого дня: хтось плямкає за сніданком, хтось заливчасто регоче, коли ви розмовляєте по телефону, начальство постійно незадоволене і т. д. і тому подібне.

Що робити?

Насамперед злічіть до десяти і заспокойтеся. Оточення завжди не таке, як нам би хотілося, – віднесіться до цього філософськи. Щоб не дратуватися даремно, не вимагайте від інших надто багато. Усі люди різні, і потрібно навчитися ладнати з усіма.

Якщо вас хтось дійсно довів, спробуйте зробити ось що:

  • Відведіть погляд убік і злічіть до десяти. Повторіть кілька разів, поки не заспокоїтеся.
  • Випийте склянку води.
  • Уявіть, що робите щось приємне зовсем у іншому місці.
  • Нагадайте собі, що через декілька годин підете додому.
  • Підіть у свій кабінет, посидьте наодинці декілька хвилин і спокійно подумайте, що робити.
  • Якщо у вашу адресу зробили образливе зауваження, проковтніть пігулку і зберігайте спокій. Але при цьому продовжуйте відстоювати свої інтереси.

Не зашкодь!

Перше правило хорошого тону – поважати оточення і враховувати їх потреби. Але іноді цього недостатньо. У будь-якому випадку намагайтеся не загострювати ситуацію. Конфлікт переросте у сварку, сварка – в потворний скандал, і що в результаті? Ви швидше завоюєте повагу, якщо гаситимете сварки у зародку. Репутація миротворця завжди краща за репутацію скандаліста.

Деякі керівники вибирають метод “шоковий терапії”: страшний крик і залякування з самого початку, в них усі мусять ходити по струнці. Проте це не ефективно в довгостроковій перспективі. При постійному застосуванні цього методу працівники стають похмурими, засмиканими і погано працюють. Якщо ви керівник, не припускайтеся такої помилки. Тут знову допоможуть хороші манери. Привчіть себе завжди говорити в спокійному тоні і зважати на інтереси інших, і ви завоюєте непохитний авторитет у співробітників.

Пам’ятайте наступне:

  • Коли пристрасті розжарюються, шукайте можливість їх остудити.
  • Зосереджуйте увага на тому, що сказано, а не на тому, яким тоном.
  • Ніколи не втручайтеся в чужу сварку, хіба що з пропозицією компромісного рішення.
  • Якщо до вас звертаються конфліктуючі співробітники, вислухайте обох.
  • Виділіть основні пункти розбіжностей і шукайте по них взаємовигідне рішення.

Для деяких людей немає нічого приємнішого, ніж поставити питання, яке вам неприємне. Іноді це робиться не зі зла, а від надлишку дружелюбності. На жаль, сторонні іноді не розуміють, що їх надмірна цікавість зовсім не до місця.Уявіть, що співробітник запитує вас про вашого батька, якого недавно заарештували за те, що він голим розгулював по саду. Природно, ви збентежені (питанням, а не вчинком батька!). Який варіант відповіді ви виберете?

а) Скажете, що це давня сімейна традиція, і підморгнете.
б) Спопелите співробітника поглядом.
в) Скажете, що не станете відповідати на питання.
г) Поцікавитеся у співробітника, чому він про це запитує.

Звичайно, годиться будь-яка з відповідей, проте кращою відповіддю буде відповідь г). Зустрічне питання, задане з ввічливою посмішкою, настільки збиває людину, що той забуває, про що йшла мова

Корисні конфлікти

Іноді конфлікт може принести користь, допомагаючи вирішити наболілі питання або породжуючи прекрасну ідею. Творчий конфлікт, коли команда шукає оптимальне рішення проблеми, часто дає блискучий результат

Після того, як рішення прийняте, усі повинні працювати над його реалізацією. Не підривайте роботу команди заявами: “Це була не моя ідея” чи “У мене тільки що з’явилася нова пропозиція”.

Напишіть відгук

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *