До якої категорії людей належите ви? Деякі люди спеціально шукають в поведінці інших недоліки, щоб використати їх у своїх цілях. Не давайте їм приводу! Ніщо так не показує силу характеру, як незмінна ввічливість. Пліткарі, хвальки, невдоволені і задираки демонструють своїми вчинками власну слабкість. Шанобливе ставлення до інших – природний і найнадійніший захист від грубіянів.
Напевно, ви думаєте: “Так, усе це добре. Але ви не уявляєте, як до мене ставляться ці телепні, яких я змушений терпіти. Бути ввічливим добре тільки в теорії, але ж їм потрібно якось протистояти, чи не так?”. Абсолютно справедливо, тому і треба знати, як поводитися з “проблемними” співробітниками і керівниками. Перемогти їх тією ж зброєю не можна – використайте інші методи. “Гарячим головам” важко контролювати свої почуття. Більшість з них усвідомлюють це і після п’яти хвилин шаленства зазвичай просять вибачення. Головне в стосунках з “гарячими головами” – дати їм вилити свої почуття… наодинці, якщо це можливо. Нехай така людина виговориться у вашому кабінеті. Навряд чи йому це сподобається, оскільки йому потрібні глядачі. Якщо ви спокійно переносите його зриви, вислухайте і заспокойте. Якщо ні, скажіть прямо, щоб він пошукав інше місце випустити пару. Це не завжди діє, але, принаймні, він знатиме, чому ви виходите з кімнати, коли на нього “находить”.
Інша справа, якщо “гаряча голова” починає буйствувати на загальних зборах. В цьому випадку немає іншого виходу, окрім того, як терпляче його вислухати. Більшість “гарячих голів” швидко видихаються, хоча, давши волю нестримним почуттям, бувають досить агресивними. Уявіть, що дивитеся спектакль, який вас не торкається. Це важко, особливо якщо об’єкт нападок – ви. В цьому випадку постарайтеся запам’ятати суть, а краще записати. Якщо пізніше ви підете із скаргою до начальства, вам знадобляться докази (і свідки) для врегулювання конфлікту.
Пліткар. Чутки і плітки неминучі, тому що усі ми цікавимося один одним. Ви будете білою вороною, якщо робитимете вигляд, що вас ніхто і нічого не цікавить. Але якщо не хочете, щоб вас називали пліткарем, не передавайте негативні чутки іншим. Сфокусуйте увагу на позитивних новинах. Пліткарі заслуговують окремої теми для обговорення. Вони живуть чутками і використовують їх, щоб зашкодити іншим і просунутися по службовій драбині. Саме цим вони можуть і завадити. Існує тільки один спосіб протистояти пліткареві, коли його увага зайнята якоюсь непристойною новиною: викликайте його на відверту розмову. Але не обов’язково робити це, якщо йдеться не про вас. Якщо ж пліткар зачепив ваші інтереси, спробуйте вгамувати його ввічливо і бажано публічно, щоб інші теж чули його виправдання. Навіть якщо чутки правдиві, потрібно знати, з якого вони джерела. “Правдиві” плітки залишаються плітками, тому і поводитися з ними треба належним чином.
Хвалько. Хвальки намагаються присвоїти собі усі похвали і почесті, які навіть жодним чином їх не стосуються. Краща стратегія в такій ситуації – домагатися, щоб ваші заслуги були визнані в повному об’ємі. Іноді допомагає особиста бесіда, в ході якої ви повинні прямо сказати, що інші люди теж внесли свій вклад в роботу і тому заслуговують похвали. Якщо це не діє, пишіть доповідні записки, щоб хвалько не міг присвоїти усі лаври собі. Якщо і це не допомагає, поговоріть з начальником.
Ті, що доскіпуються до дрібниць. Ці люди ніколи не бувають задоволеними і часто намагаються звалити на вас роботу, яку не треба робити взагалі або вона неактуальна саме зараз. Такій людині потрібно дати відсіч негайно. Тут теж допоможе хороший тон. Якщо начальник говорить в п’ятницю, щоб ви підготували папери до понеділка, а відомо, що вони не знадобляться до четверга, дайте відповідь, що у вас, на жаль, є плани на вихідні. Але до ввічливої відмови додайте, що могли б узяти папери додому і підготувати їх, скажімо, до середи. Не дайте собі розгубитися. Завжди будьте готові ввічливо запропонувати компроміс між тим, чого хоче доскіплива людина, і тим, що збираєтеся робити самі.
Корисна порада: якщо вам не пощастило , і ви працюєте на такого доскіпливого начальника, шукайте іншу роботу. Краще не стане ніколи. Не намагайтеся перевершити його – він майстер своєї справи. Краще будьте напоготові, щоб поставити його перед неспростовними фактами, як тільки він затіє підозрілу гру. Деякі інтригани приховують свої махінації під маскою безкорисливості. Проте незабаром стає ясно, що за цю “безкорисливість” треба платити.
Запам’ятайте: ніколи не приймайте пропозицій інтригана! Ось деякі поради для спілкування з любителями інтриг. Якщо інтриган намагається змусити вас зробити те, що не входить у ваші посадові обов’язки, не виконуйте його вимог, заздалегідь не перечитавши контракт. Якщо інтриган намагається втілити небажану для вас пропозицію, змусьте його публічно пояснити і обґрунтувати свої наміри. Якщо йому все ж вдалося залучити вас в справу, яка вам не до душі, ніколи не пізно письмово викласти усі факти і надати їх керівництву. Ця людина упевнена, що, бажаючи йому доброго ранку, ви таємно його ненавидите. Його реакція на те, що відбувається, настільки далека від норми, що її неможливо передбачити. На щастя, більшість невдоволених не чинять ніякої загрози. Діяти доведеться, тільки якщо вони перейдуть до маніпуляцій або залякування. А тут краща протидія – це зберігати доброзичливість і спокій, не реагувати на їх спроби втягнути вас в те, чого ви робити не хочете. Просто ігноруйте їх!
мороз хвалько, як поводитись з пліткарем