Усі ми цінуємо людей, з якими легко і приємно працювати, і сторонимося тих, працювати з якими, м’яко кажучи, не приносить задоволення. Рано чи пізно Ви, напевно, поставите питання, чому з одними співробітниками працювати важче, ніж з іншими. Знання психології дозволяють відповісти на це питання, але рідко допомагають спрацюватися з такими співробітниками. Тут потрібне терпіння, повага до думки інших людей і розсудливість. Просто кажучи, Вам не обійтися без хороших манер! Завдяки ним Ви зможете стати “душею”, “позитивним елементом” свого оточення і ефективно працюватимете, навіть, коли ситуація стане напруженою, або колеги не занадто схильні до співпраці і взаємодопомоги, або дехто з Ваших співробітників поводиться просто зухвало. Корисні поради на усі випадки життя допоможуть розібратися. Є безліч способів догодити колегам і товаришам по роботі, проте способів налагодити добрі відносини анітрохи не менше! Головний елемент ділового етикету – повага до інших. Це означає, передусім, повагу прав інших людей (зокрема, права на недоторканість їх “ніші” – робочого місця). Пам’ятайте, що кожна людина заслуговує на увагу і повагу.
Типи особи. Ввічлива людина добре відчуває і розуміє відмінності в типах особи і активно застосовує це знання. Усі ми дуже різні. Постежте за поведінкою своїх колег, і самі це помітите. Погодьтеся з правом кожного бути самим собою – це найпростіший спосіб досягти гармонії. Ось декілька найпоширеніших типів особи, з якими ви зустрічаєтеся на роботі.
Працівник, який прагне робити все сам. Він нікому не довіряє і хоче все робити самостійно. Його легко упізнати по нетерпимому відношенню до інших, по неприйняттю рішень, пропонованих колегами, по неприборканому бажанню звалювати на себе рішення все більшої кількості завдань.
Честолюбець. Йому постійно потрібно “підживлення” у вигляді публічного визнання його заслуг. Його відрізняє пристрасть до самореклами і оповідань про власні досягнення (чи досягненнях очолюваного ним гурту). На нього нападає нудьга, коли його заслуги не отримують публічного визнання (бажано регулярного).
Одержимий. Він прагне все робити “правильно”. Він жадібно поглинає інформацію і часто буває відлюдником. Як правило, такі люди – трудоголіки, але вони не люблять приймати рішення, оскільки бояться допустити помилку.
Безконфліктний. Він прагне до досягнення загальної згоди і не схильний до ухвалення поспішних рішень. Він охоче йде на компроміс, завжди готовий поспівчувати ближньому, підтримати його. Йому подобається працювати з іншими, але ініціативи від нього не чекайте.
Товариський. Такій людині подобається, коли всім весело. Він обожнює бути в центрі уваги, базікати з друзями, приносити усім задоволення. Попри те, що їх продуктивність залишає бажати кращого (оскільки, їх робочий час йде на спілкування), такі працівники дуже цінні, оскільки підвищують мотивацію своїх колег.
Цілеспрямований. Він терпіти не може відкладати справу в довгий ящик. Він легко приймає рішення, навіть в умовах недоліку інформації. Якщо він обіймає керівну посаду, то постійно підганяє підлеглих. Як правило, цілеспрямований працівник не терпить дискусій, які йому здаються безглуздими і даремними.
У чистому вигляді перераховані типи зустрічаються рідко, найчастіше в людині поєднується декілька типів з переважанням якогось одного. Розберіться у своїх колегах – особові особливості кожного можуть виявитися корисні в тій або іншій ситуації. Вам потрібно швидке рішення? Зверніться до цілеспрямованого працівника. Треба сформувати команду для реалізації проекту? Вам допоможе безконфліктний. Терміново вимагається скласти звіт? Краще “одержимого” не знайти. Тепер Ви знаєте як стати “душею компанії” на роботі і отримувати взаємовигідність.
Поради як стати роботом, як визначити одержимого, Як стати душею компанії на роботі