Як підняти заднє колесо

Серед байкерів їзда на мотоциклі з піднятим заднім колесом називається стоппі. Варіантів виконання цього трюку придумано безліч. Базовий варіант виконання цього трюку називається роллінг стоппі. Для виконання підйому заднього колеса займіть положення на мотоциклі точно по центру, дивіться вперед, плечі тримайте рівно, руки напружте. Прагніть завжди зберігати баланс. Переносячи вагу тіла ривком вперед, підніміть заднє колесо. Під час виконання стоппі від початку і до кінця тіло тримаєте прямо. Будь-який зайвий рух позначиться на управлінні мотоциклом. Переднє гальмо спочатку натисніть сильно – приблизно на 80% від максимуму. В мить, коли заднє колесо відірветься від землі, тиск на важіль гальма поступово зменшуйте. Наблизившись до точки балансу, гальмо відпустіть. Чим довше натискатиметься важіль гальма, тим вище підніметься заднє колесо.

Дуже важливо правильно перемістити вагу тіла вперед, завантажуючи переднє колесо. Переміщення почніть з середини сідла. Плечі переміщайте вперед і вгору, ковзаючи при цьому по сідлу вперед, ближче до бензобака. Переміщайтеся вперед доти, поки майже не перестанете сидіти в сідлі. Тіло тримаєте рівно настільки, наскільки це можливо. Руки і лікті тримаєте прямо, інакше мотоцикл може накренитися. В мить, коли відчуєте наближення до точки балансу, не робіть спроб піднятися вгору або опуститися вниз. Не турбуйтеся, якщо не зможете добрати до точки балансу 8-10 градусів. Зате не перекинетеся! Для того, щоб збільшити дальність їзди з піднятим заднім колесом, намагайтеся якомога менше використовувати гальмо. При піднятті заднього колеса намагайтеся не думати про управління мотоциклом. Руки тримаєте прямо, сидите рівно.

Про управління слід замислюватися, коли дальність їзди на передньому колесі значно підвищиться. Різниця між 50-метровим і 200-метровим стоппі полягає тільки в управлінні мотоциклом. Основний метод управління при піднятті заднього колеса – контролювання. Тобто для повороту направо слід натиснути на праву ручку керма, і мотоцикл поверне направо. Чим більша висота підняття заднього колеса, тим легший мотоцикл в управлінні. У момент опускання заднього колеса тіло тримаєте так само рівно. Перед опусканням заднього колеса натисніть на заднє гальмо. Це зафіксує задній ланцюг і дозволить приземлитися без сильного і дзвінкого удару.

Для виконання стоппі додаткових регулювань мотоцикла, як правило, не вимагається. Проте переконайтеся в достатньому натягу пружин і стискуванні демпфування. Тиск в передній шині краще опустити до 1.7-1.8 ат. Гальма мають бути обов’язково оснащені армованими шлангами і бажано – колодками Ферродо. Якнайчастіше перевіряйте гальмівну систему, якщо регулярно робите цей трюк. Передні кліпони розгорніть ширше – це підвищить легкість управління і зручність підняття заднього колеса. Рульовий демпфер безумовно має бути – це питання безпеки! У момент початку навчання стоппі не натискайте переднє гальмо різко.

Гальмо слід натискати спочатку швидко, а потім повільно і плавно. Щойно колодки почнуть гальмувати, злегка підведіться і трохи дожміть гальмо. При цьому відчується деяке підняття заднього колеса. З часом поступово збільшуйте висоту підняття заднього колеса. Уникайте різкого натиснення на гальмо. Коли заднє колесо буде піднято, плавно знижуйте тиск на гальмо. Керуючись почуттям рівноваги і змінюючи гальмівне зусилля, навчіться виходити в точку балансу. Якщо ви відчуєте, що пройшли точку балансу, вже нічого не може допомогти виправити ситуацію. Теоретично, у цей момент можна увімкнути зчеплення і натиснути на газ. Гіроскопічний момент заднього колеса повинен повернути мотоцикл назад. Але, на практиці, проходячи точку балансу, перевертаються усі.

як стати на заднє калісо на велеку з передачами

Напишіть відгук

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *