Як виглядати стильно і елегантно на роботі. Робоча уніформа
У сучасному діловому світі стільки стилів одягу, що вибрати відповідний костюм не так-то просто. Як же розв’язати цю проблему? Ось просте правило: одягайтеся просто і із смаком. Зрозуміло, головним джерелом вашої упевненості мають бути ваші професійні здібності, а не крій або якість одягу. Та все ж безглуздо було б заперечувати значення одягу: якщо ви одягаєтеся з прицілом на певну посаду, вірогідність того, що ви отримаєте цю посаду, зростає.
Запам’ятайте кольори: темно-синій; попелясто-сірий; чорний; хакі; білий. Це основні кольори будь-якого ділового гардеробу. Зрозуміло, можна носити і інші, помітніші і яскравіші. Але в цілому краще, якщо базовий гардероб витриманий в нейтральних тонах, оскільки до них простіше підібрати додаткові предмети одягу. Це зручніше, ніж розпочинати з яскравих забарвлень і намагатися підібрати до них щось відповідне. Наприклад зрозуміло, що до попелясто-сірого костюма добре підійде сорочка, краватка або шарф кольору манго. Якщо ж ви купите костюм кольору манго, підібрати до нього відповідні аксесуари буде значно важче. Ось декілька рекомендацій для чоловіків і жінок.
Якщо в компанії прийнятий строгий діловий стиль, вибирайте консервативний наряд. Вовняний костюм темно-синього або попелясто-сірого кольору, біла сорочка, чорні туфлі, чорний ремінь і чорний шкіряний портфель – непогано для початку.
Для повсякденної роботи в компанії, що заохочує неформальний стиль, і для неофіційних заходів можна вибрати вільніший наряд. Наприклад, штани або спідниця кольору хакі, біла сорочка, чорні або коричневі туфлі, ремінь, портфель.
Включіть у свій гардероб декілька оригінальних речей, що відповідають загальному стилю.
Ця система на перший погляд може здатися занадто жорсткою, і ви не зобов’язані сліпо дотримуватися її. Зате створивши базовий гардероб з високоякісного одягу нейтральних тонів, ви зможете завжди одягатися елегантно, сучасно і привабливо.
З усіх представників індустрії моди, з якими мені, Перин Канінгем, доводилося працювати, один значно перевершує своїх колег. Ця людина – нині власник компанії, що торгує одягом по каталогах, – розробив власну систему підбору одягу, не зв’язану із занадто великими витратами. У його гардеробі два костюми, піджак з твіду спортивного крою, декілька синіх і білих сорочок, декілька чорних светрів-”водолазок”, декілька пар джинсів, пари сорочок кольору хакі, декілька тенісок, декілька пар туфель, кросівки, дюжина краваток і смокінг для урочистих випадків.
От як працює його система. Зазвичай він носить костюм попелясто-сірого кольору з піджаком, застібающимся на два ґудзики, з білою сорочкою і краваткою або з чорним светром. У нього дві пари окулярів: консервативні в металевій оправі і ультрамодні в пластмасовій. Іноді він носить контактні лінзи. На неофіційні заходи він надіває спортивний піджак з тканини “в ялиночку;, білу сорочку або чорний светр і штани кольору хакі. Для неформальних подій мій знайомий віддає перевагу білій сорочці(із загорненими рукавами) і кросівкам. Крім того, у нього є два ремені дуже хорошої якості – чорний і коричневий – і пара підтяжок. Рази два-три в рік він дістає з шафи смокінг.
Ця людина завжди елегантна і акуратна, хоча в першу хвилину ви помічаєте зовсім не це, а її невимушеність, дотепність і гідність. Ось що означає бути добре одягненим!
Що робити, якщо одяг повинен відповідати неписаним законам
Деякі компанії і професії створили певні неписані закони, що диктують стиль одягу їх представникам. Якщо ви працюєте, наприклад, в юриспруденції, то повинні одягатися так само офіційно, як і ваші клієнти. Якщо ви комп’ютерний геній, то можете носити все, що побажаєте.
Деякі компанії вимагають, щоб усі співробітники дотримувалися певного стилю одягу. Іноді це обмовляється у відповідному офіційному документі, з яким кожного новачка знайомлять у відділі кадрів компанії. Проте найчастіше ці правила носять неформальний характер, і тоді новачкові не залишається нічого іншого, як придивлятися до старожилів і робити висновки. Особливу увагу слід звернути на свого начальника, вивчити його стиль – і створити свій гардероб в такому ж стилі. Якщо, наприклад, ваш начальник носить костюми, купіть костюм і ви – або навіть два. Звичайно, ваш костюм не зобов’язаний бути точною копією костюма начальника, але загальний стиль має бути витриманий.
Ні в якому разі не намагайтеся одягатися краще за свого начальника. Якщо він звик одягатися скромно, ваш одяг може здатися йому викличним, не вийде виглядати стильно і елегантно на роботі. Вільний, або неформальний, стиль одягу поступово завойовує діловий світ. Проте тут потрібна обережність. Зрозуміло, вільний стиль дозволяє відмовитися від строгого ділового костюма, але зовсім не означає, що ви можете явитися на роботу в майці, шортах і пляжних капцях(в усякому разі, для більшості компаній такий одяг абсолютно неприйнятний). Вільний стиль одягу на роботі – далеко не те ж саме, що вільний стиль одягу взагалі.
Що одягнути на роботу, який одяг носити
Один з головних принципів етикету: не привертати підвищеної уваги до своєї персони – в рівній мірі відноситься і до одягу. Діловий вільний стиль одягу, як і костюм, виконує роль уніформи. І в цьому є, щонайменше, один плюс: вам не доведеться кожен ранок мучитися питанням: “Що надіти сьогодні на роботу?”
Перш ніж відправитися по магазинах у пошуках відповідного одягу, радимо провести інвентаризацію гардеробу.
Ось як це робиться:
1. Вийміть увесь одяг з шаф, висувних ящиків, коробок і ін.
2. Розкладіть одяг на окремі стопки: сорочки, жакети, штани і так далі
3. Усі предмети одяг, на якому виявилися дірки, плями і інші дефекти, складіть окремо, щоб на дозвіллі привести в порядок(чи викинути).
4. Предмети одяг, якому ви не можете знайти застосування в даний момент, складіть в другу стопку – можливо, ще згодиться.
5. Все, що можна віднести до категорії діловий одяг, складіть в третю стопку для ретельного вивчення.
6. Перегляньте речі, складені в останню стопку. Чи дійсно вони підходять для вашої роботи? Якщо ви не упевнені, приміряйте. Якщо річ не можна надіти на роботу, перекладете її в другу стопку; сильно зношені і безнадійно застарілі(що вийшли з моди) речі перекладете в першу стопку.
7. Відберіть з першої стопки речі, за лагодження яких ви навряд чи коли-небудь візьметеся, і залиште тільки ті, які варто реставрувати.
Отже, ви відібрали предмети одягу, який можна носити на роботу. Пропонуємо зразковий діловий гардероб(відмітьте галочкою предмети одяг, який у вас вже є).
Чорний і коричневий шкіряні ремені, по два кожні кольори – одні вузькі, інші широкі. У жінок, окрім чорного і коричневого, можуть бути і інші ремені і пояси.
Чорні шкіряні туфлі. Висота каблука у жіночих туфель-човників не повинна перевищувати п’яти сантиметрів. Чим консервативніша ваша компанія(професія), тим більш традиційним має бути ваше взуття.
Наручний годинник з чорним шкіряним ремінцем або метелевим(“золото” чи “срібло”) браслетом. Класичні білі сорочки або блузи.
Це основа вашого ділового гардеробу. Якщо у вашій компанії прийнятий строго формальний або, навпаки, абсолютно вільний стиль одягу, дещо з нашого списку вам не знадобиться. Що одягнути на роботу, який одяг носити тепер Вам стане зрозуміліше.
Київ, Львів, Тернопіль, Івано-Франківськ, Луцьк, Рівне, Чернівці, Вінниця, Хмельницький, Дрогобич, Калуш, Ужгород, Виноградів, Стрий, Самбір, Коломия, Черкаси, Житомир, Біла Церква, Жовква, Полтава, Кам'янець-Подільський, Золочів, Червоноград, Харків, Хуст, Дубно, Надвірна, Ковель, Чернігів - відвідувачі саме з цих міст найчастіше знаходять відповіді у нас на сайті.
Теги: Одяг для роботи, одяг на роботу