Від правильної роботи газорозподільного механізму автомобіля залежить його комфортність експлуатації. Важлива роль в цьому процесі належить впускним і випускним клапанам. Вони повинні щільно прилягати до своїх сідел на голівці блоку циліндрів, щоб в камері згорання створювався відповідний тиск.
Щоб перевірити герметичність клапанів, треба:
- набір пласких щупів;
- гас;
- спеціальний шаблон або широка слюсарна лінійка;
- притиральна паста;
- пристосування для притирання клапанів.
Перевірте герметичність сполучення клапана і його сідла на голівці блоку циліндрів (ГБЦ). Для цього зніміть її. Очистіть ГБЦ і корпус підшипників від нагару і бруду, відмийте її від масляних відкладень, видаліть металевою щіткою із стінок камер згорання відкладення. Огляньте уважно голівку блоку циліндрів і корпус підшипників. Вони мають бути цілими, без тріщин. Огляньте робочі поверхні опор розподільного валу, корпуси підшипників і стінки посадочних отворів гідроштовхальників, задирки і сліди волочіння металу не допускаються. Сідла і направляючі клапанів повинні щільно сидіти в тілі ГБЦ. Їх зміщення при роботі ГРМ не допустимо. Сідла і клапани не повинні мати слідів прогорання і тріщин. Перевірте площинну ГБЦ спеціальним шаблоном.
Якщо його немає, то можна перевірити її за допомогою широкої слюсарної лінійки. Для цього прикладете її ребром по діагоналі до нижньої привалочної площини голівки блоку. Переконайтеся у відсутності проміжку між нею і ребром лінійки. Він може бути як по краях, так і в середній частині площини. Заміряйте проміжок по обох діагоналях пласкими щупами. Максимально допустиме значення – 0,1 мм. Якщо розмір більший за допустимий, то слід профрезерувати привалочну площину або замінити її. Перевірте герметичність голівки блоку циліндрів. Для цього заглушіть на її торцевій поверхні вікно подання охолоджувальної рідині до термостата. Переверніть голівку і заповніть гасом її внутрішню сорочку охолодження гасом. Переконайтеся у відсутності витоку гасу з ГБЦ. Якщо на привалочній поверхні є раковини, то можна або відремонтувати голівку блоку, скориставшись холодним зварюванням, або замінити її.
Перевірте герметичність клапанів голівки блоку циліндрів. Для цього покладіть її на горизонтальну поверхню привалочної площиною вгору. Заповніть камери згоряння голівки блоку циліндрів гасом і почекайте декілька хвилин. Пониження рівня означатиме негерметичну одного або обох клапанів. Усуньте негерметичну клапанів їх притиранням до сідла, якщо на нім і тарілці клапана немає тріщин і механічних ушкоджень. Для цього зніміть маслоз’ємний ковпачок з клапана. Витягніть клапан з направляючої втулки. Нанесіть на робочу його частину притиральну пасту, зазвичай застосовують ” Алмазну”. Встановіть клапан в ГБЦ і закріпіть на його стержні пристосування для притирання. Притисніть клапан до сідла, поверніть його з одного боку в інший. Приблизно після 10-15 рухів розгорніть його на 90° і продовжте процес. Притирання проводите до утворення рівномірної поверхні на сідлі і тарілці клапана. Видаліть залишки притиральної пасти з обох елементів. Встановіть клапан на місце в зворотному порядку. Замініть маслоз’ємні ковпачки.
Дефектування гбц, дефектування сідел клапанів